Alle collecties
Zwembaden
Algemeen
Informatie sluiting IJsselmonde
Informatie sluiting IJsselmonde
Yvonne Mollenbrok avatar
Geschreven door Yvonne Mollenbrok
Meer dan een week geleden bijgewerkt

SLUITING ZWEMBAD IJSSELMONDE

Waarom wordt zwembad IJsselmonde tijdelijk gesloten?

Rond alle drie de baden in zwembad IJsselmonde worden de perrontegels en een deel van de ondervloer vervangen. Uit onderzoek is gebleken dat deze werkzaamheden zo snel mogelijk moeten worden uitgevoerd. De huidige situatie is onwenselijk voor de veiligheid en hygiëne van alle gebruikers van het zwembad.

Wanneer gaat zwembad IJsselmonde sluiten?

Vanaf maandag 4 maart tot zondag 20 augustus. Na de zomervakantie starten we weer met programmering in zwembad IJsselmonde.

Waarom vindt de sluiting plaats in deze periode?

De werkzaamheden moeten op korte termijn worden uitgevoerd. Door op maandag 4 maart te starten worden de mei- en zomervakantie in de uitvoering opgenomen. Dat zijn momenten dat er minder zwemmers zijn in zwembad IJsselmonde.

Waarom wordt de vloer vervangen bij alle baden tegelijk en niet in delen?

De perrons rond de drie baden worden tegelijk aangepakt, omdat de overlast te groot is van geluid, stof en transport van materialen. Hierdoor kunnen we de zwemwaterkwaliteit niet waarborgen.

ZWEMLES - KINDEREN
Zwem ABC/Zwemvaardigheid

Mijn kind volgt zwemles in zwembad IJsselmonde. Kan ik blijven zwemmen?
Ja, je kind kan blijven zwemmen. Voor alle kinderen die op dit moment zwemles volgen bij zwembad IJsselmonde is er plek in een van de andere zwembaden van Sportbedrijf Rotterdam.

In welke zwembaden worden de lessen aangeboden?
De lessen worden aangeboden in verschillende zwembaden van Sportbedrijf Rotterdam. Welke dit zijn en op welke momenten vind je in deze flyer. Klik hier om flyer te downloaden.

Hoe worden de plekken verdeeld in de andere zwembaden?
Voor alle kinderen is er een plek in een van onze andere zwembaden, dus voor iedereen is er de mogelijkheid om zwemles te blijven volgen. Welke dit zijn en op welke momenten lees je in onze flyer. Wij houden rekening met de dag waarop jouw kind nu zwemles heeft.

Ik ben niet aanwezig in de week van 5 februari, wat nu?
Wij vinden het belangrijk dat je kind zwemles kan blijven volgen. Wij vragen je om contact op te nemen met Patty Snoeck van zwembad IJsselmonde. Zij kan je verder helpen.
Je kunt een e-mail sturen naar p.snoeck@sportbedrijfrotterdam.nl

Ik wil/kan niet verhuizen naar een zwembad, wat nu?
Volg je met je kind al zwemles in zwembad IJsselmonde en kun of wil je niet tijdelijk naar een ander zwembad voor de lessen? Dan is het mogelijk om tijdelijk te stoppen met zwemles. Zodra zwembad IJsselmonde weer open gaat nemen wij contact op om weer te bespreken of het kind weer wil gaan lessen in Zwembad IJsselmonde. Wil je dit doen? Dan willen wij je vragen om dit kenbaar te maken bij Patty Snoeck – p.snoeck@sportbedrijfrotterdam.nl

Als mijn kind tijdelijk wil stoppen hoe moet ik dit doorgeven?
Wij willen je vragen om dit kenbaar te maken bij Patty Snoeck door haar een e-mail te sturen met de naam, geboortedatum en dag waarop het lest. p.snoeck@sportbedrijfrotterdam.nl

VOLWASSENZWEMLES

Ik volg zelf volwassenzwemles in zwembad IJsselmonde, wat nu?
Wij vinden het belangrijk dat onze volwassen zwemlessen kunnen blijven doorgaan. Ook deze lessen verplaatsen we naar een van onze andere baden.

In welke zwembaden en op welke momenten kan ik volwassen zwemles volgen?

In onderstaande baden en momenten worden er volwassen zwemlessen gegeven.

Zwembad Afrikaanderplein

Sportcentrum

West

Zwemcentrum

Rotterdam

Maandag

19.30 – 21.30 Dames

Dinsdag

09.00 – 09.45 Dames

18.15 – 19.15 Gemengd

Woensdag

19.00 – 21.30 Dames

19.15 – 20.45 Gemengd

17.30 -18.30 gemengd

Donderdag

Vrijdag

21.00 – 23.00 Heren

14.00 – 14.30 Gemengd

Ik wil/kan niet verhuizen naar een zwembad, wat nu?
Volg je zwemles in zwembad IJsselmonde en kun of wil je niet tijdelijk naar een ander zwembad voor de lessen? Dan is het mogelijk om tijdelijk te stoppen met zwemles. Zodra zwembad IJsselmonde weer open gaat nemen wij contact op om weer te bespreken of je weer wil gaan lessen in Zwembad IJsselmonde.

Als ik tijdelijk wil stoppen hoe moet ik dit doorgeven?
Wij willen je vragen om dit kenbaar te maken bij Patty Snoeck door haar een e-mail te sturen met je naam en geboortedatum en dag waarop je lest p.snoeck@sportbedrijfrotterdam.nl

Hoe kan ik een plekje reserveren in een van de andere zwembaden?
Volgende week – de week van 5 februari gaan we na afloop van de volwassen zwemlessen in overleg met je om een passende plek te vinden in een van andere bovenstaande baden.

WACHTLIJST EN INSCHRIJVEN

Mijn kind staat op de wachtlijst van zwembad IJsselmonde, wat gebeurt er nu?

Sta je op de wachtlijst bij zwembad IJsselmonde en is je kind aan de beurt, dan krijg je de mogelijkheid om te starten met zwemles in een van de andere zwembaden van Sportbedrijf Rotterdam. Zodra het zwembad weer open gaat, kunnen alle kinderen uiteraard terug naar zwembad IJsselmonde.

Wanneer jouw kind aan de beurt is, nemen wij telefonisch contact met op en kijken we naar de mogelijkheden die bij jullie situatie passen. Wil je geen gebruik maken van de mogelijkheid om in een ander bad te gaan zwemmen, dan behoud je uiteraard de plek op de wachtlijst en roepen wij je op voor zwemles in zwembad IJsselmonde zodra het zwembad weer open gaat en wij een plekje voor je kind hebben.

Kan ik mij ondanks de sluiting van zwembad IJsselmonde inschrijven voor de zwemles?

Ja, dat kan via onze website en tot 4 maart bij de receptie van zwembad IJsselmonde.

ZWEMSCHOLEN/VERENIGINGEN
Mijn kind volgt zwemles via een andere partij dan Sportbedrijf Rotterdam, geldt de sluiting ook voor mij?

Ja de sluiting is voor iedereen, omdat het gehele zwembad tijdelijk dichtgaat. Wij vragen je om contact op te nemen met de contactpersoon van de zwemschool of vereniging. Zij kunnen je voorzien van meer informatie en informeren over de mogelijkheden.


BANENZWEMMERS/AQUASPORTERS
Ik wil graag blijven zwemmen, waar kan ik terecht?
Ben je in het bezit van een badenkaart, dan deze is ook geldig in de andere zwembaden van Sportbedrijf Rotterdam. Uiteraard kun je ook losse kaartjes kopen in een van onze baden. De actuele roosters vind je op onze website.

Ik heb een badenkaart en ben niet in de gelegenheid om in een ander bad te zwemmen, wat nu?
Wij gaan graag met je in gesprek voor een passende oplossing. Je kunt hiervoor contact opnemen met Patty van Zwembad IJsselmonde. Je kunt een e-mail sturen naar patty.snoeck@sportbedrijfrotterdam.nl


OVERIG

Ik heb een vraag of klacht, waar kan ik terecht?

Je kunt allereerst kijken of de vraag erbij staat op de Vraag & Antwoord pagina Zwembaden: Zwembaden | Sportbedrijf Rotterdam - Vraag & antwoord. Daar vind je allerlei antwoorden. Staat jouw vraag er niet bij of wil je contact opnemen? Stuur dan een e-mail naar info@sportbedrijfrotterdam.nl  of bel 010-8080880.

Was dit een antwoord op uw vraag?