Waarom sluit Zwembad Overschie?
Het bad is verouderd en voldoet niet meer aan de veiligheidseisen uit de Omgevingswet. Heb je vragen over de reden van de sluiting? Neem dan contact op met de gemeente Rotterdam via telefoonnummer 14 010.
Wanneer sluit Zwembad Overschie?
Het zwembad sluit officieel op 1 januari 2026. In verband met de kerstvakantie zijn de laatste zwemlessen op donderdag 18 december 2025. We organiseren voor die tijd nog één keer diplomazwemmen in Zwembad Overschie op donderdag 11 december 2025. Mocht jouw kind hiervoor in aanmerking komen, dan horen jullie dat voor die tijd via de zwemonderwijzer.
Afscheid – kom je ook?
We organiseren nog een afscheidsmoment in Zwembad Overschie. Samen nog één keer plonzen! De datum volgt later via onze kanalen.
ZWEMLES - KINDEREN
ZwemABC/Zwemvaardigheid
Mijn kind volgt zwemles in zwembad Overschie. Kan ik blijven zwemmen?
Ja, je kind kan blijven zwemmen. Voor alle kinderen die op dit moment zwemles volgen bij Zwembad Overschie is er plek in een van de andere zwembaden van Sportbedrijf Rotterdam.
In welke zwembaden worden de lessen aangeboden?
De lessen worden aangeboden in verschillende zwembaden van Sportbedrijf Rotterdam. Welke dat zijn en op welke momenten lees je in de flyer. Klik hier om de flyer te downloaden. Let op: deze zwemlestijden zijn nog onder voorbehoud.
Hoe kan ik een plekje reserveren in een van de andere zwembaden?
Van donderdag 4 t/m donderdag 18 december 2025 zijn er tijdens de lessen balies in Zwembad Overschie (maandag, dinsdag en donderdag). Loop tijdens de les van je kind even langs: we reserveren direct een plek in het nieuwe bad, op een vaste dag en tijd. Je krijgt meteen een afsprakenkaart mee met alle informatie.
Hoe worden de plekken verdeeld in de andere zwembaden?
Voor alle kinderen is er een plek in een van onze andere zwembaden, dus iedereen kan zwemles blijven volgen. We houden zoveel mogelijk rekening met de dag waarop jouw kind nu zwemles heeft. Wil je liever op een andere dag? Geef dit dan aan bij de balie; we kijken samen naar de mogelijkheden.
Graag geef ik mijn kind op voor zwemlessen in de kerstvakantie in het nieuwe bad. Hoe doe ik dit?
In veel baden geven we les in de kerstvakantie. Bij de balies die er zijn van donderdag 4 t/m donderdag 18 december 2025 in Zwembad Overschie ligt een inschrijfformulier voor de kerstvakantielessen voor je klaar.
Mijn kind gaat zwemlessen volgen in een ander zwembad. Blijft de prijs hetzelfde?
Ja, de prijs voor zwemlessen is in ieder zwembad van Sportbedrijf Rotterdam hetzelfde.
Ik heb een 4-weken abonnement. Blijft dat geldig?
Ja, het 4-wekenabonnement blijft geldig. Zodra de 4 weken zijn afgelopen en het toegangspoortje in het nieuwe zwembad niet meer opengaat, kun je terecht bij de balie. Daar helpen we je graag verder. Ook de RotterdamZwemt-app en de inloggegevens blijven hetzelfde. Via de instellingen kun je kiezen voor een ander zwembad.
Ik heb een ABC-pakket. Blijft dat geldig?
Ja, er verandert niets aan het ABC-pakket, dit blijft gewoon geldig in het nieuwe zwembad.
Ik heb een MEEdoen-abonnement. Blijft dat geldig?
Ja, het MEEdoen-abonnement blijft gewoon geldig in het nieuwe zwembad.
Wat kan ik verwachten in het nieuwe zwembad?
Meld je de eerste keer bij de balie van het zwembad. Daar krijg je een kaartje waarop staat dat jouw kind uit Zwembad Overschie komt. Zo weet de zwemonderwijzer dat het de eerste les in het nieuwe bad is, en zorgen wij voor een warm welkom.
WACHTLIJST EN INSCHRIJVEN
Kan ik mij ondanks de sluiting van zwembad Overschie inschrijven voor de zwemles?
Ja, dat kan via onze website maar niet voor zwembad Overschie. We weten nog niet wanneer het vernieuwde zwembad Overschie weer opengaat. Wij adviseren je om je in te schrijven voor zwemlessen in een van de andere zwembaden voor Sportbedrijf Rotterdam. Inschrijven kan heel eenvoudig via de website van Sportbedrijf Rotterdam.
ZWEMSCHOLEN/VERENIGINGEN
Mijn kind volgt zwemles via een andere partij dan Sportbedrijf Rotterdam, geldt de sluiting ook voor mij?
Ja de sluiting is voor iedereen. Wij vragen je om contact op te nemen met de contactpersoon van de zwemschool of vereniging. Zij kunnen je voorzien van meer informatie en informeren over de mogelijkheden.
BANENZWEMMERS/AQUASPORTERS
Ik wil graag blijven zwemmen, waar kan ik terecht?
Ben je in het bezit van een badenkaart, dan is deze ook geldig in de andere zwembaden van Sportbedrijf Rotterdam. Uiteraard kun je ook losse kaartjes kopen in een van onze baden. De actuele roosters vind je op onze website.
Ik heb een badenkaart en ben niet in de gelegenheid om in een ander bad te zwemmen, wat nu?
Wij gaan graag met je in gesprek voor een passende oplossing. Dan willen wij je vragen om contact met ons op te nemen door een e-mail te sturen naar info@sportbedrijfrotterdam.nl of te bellen met 010-8080880. Onze medewerkers helpen je graag.
OVERIG
Ik heb een vraag of klacht, waar kan ik terecht?
Je kunt allereerst kijken of de vraag erbij staat op de Vraag & Antwoord pagina Zwembaden: Zwembaden | Sportbedrijf Rotterdam - Vraag & antwoord. Daar vind je allerlei antwoorden. Staat jouw vraag er niet bij of wil je contact opnemen? Stuur dan een naar e-mail naar info@sportbedrijfrotterdam.nl of bel 010-8080880.